Vårdag/Vår dag

Jag skulle försöka slå mig in på den mer hälsosamma banan nu igen efter en vecka med mycket glass, kakor, bullar, tjafs och annat smårvarmt. Man kan väl säga att det går sisodär. Jag har nu ersatt all vanlig föda med sockerkickar and it works wonders. Ansiktet är en krigszon, humöret är högt och låg - höger, vänster och icke att förglömma är aktiviteten i allmänhet. Allt detta lidande.

Precis som julkorten i november haglar dissarna in, tror jag toppar en fem sex stycken per dag faktiskt. Bara idag kan jag räkna till tre. Dagens bästa får nog ändå gå till Soho - hell hole - som lyckades sätta käppar i hjulet för Annas och min; Let´s-get-drunk-mitt-på-blanka-dagen-plan.
Vi hann så långt att vi fick beställt ett glas rödtjut, smugit fram körkortet för att sedan få en hand uppkörd i fejset.
Kärringjävel.

Hade man inte varit så förblindad av ilska hade man nog stormat ut därifrån, men istället fårade vi oss och tog kaffe/te. Bitterheten sköljde över oss då vi tvingades se våra förebilder Gullan,45, och Kicki,47, sitta och sippa på varsitt glas vindruvssaft. Raserieutbrottet senare reste vi oss och traskade, jag haltade "snyggt", mot Netto. Vulgopacket O´boy, gräddspray, fettomjölk och mörk choklad - good to go. But wait, glömmer vi inte något nu? Spriten.

Heisse Schokolade mit Amaretto!
Cioccolata calda con Amaretto!

   
    

Att höfta i sprit brukar vara ett vinnande koncept, det har vi både ett och två bevis på. Drägg.
Anna sure knows hur man njuter, själv däckade jag direkt. Anna är våralkoholist, medan jag kör på den lite mer traditionella semesteralkoholismen.

Hur patetiskt är det inte att det mesta snurrar just nu? Jag skyller nog dock på ett klent hjärta och den indiska tvål jag motvilligt fått från mormor. Tack alla!

Låt budskapen flöda

Hit me with your best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0